Skoči na menu Skoči na sadržaj
Lijepa slika u zaglavlju

Današnji datum:  25. ožujka 2017.

 

2. nedjelja došašća (B)

7. prosinca 2014.
Tako se pojavi Ivan: krstio je u pustinji i propovijedao krst obraćenja na otpuštenje grijeha. Grnula k njemu sva judejska zemlja i svi Jeruzalemci...

Čitanje svetog Evanđelja po Marku.

Početak Evanđelja Isusa Krista Sina Božjega. Pisano je u Izaiji proroku: Evo šaljem glasnika svoga pred licem tvojim da ti pripravi put. Glas viče u pustinji: Pripravite put Gospodinu, poravnite mu staze!

Tako se pojavi Ivan: krstio je u pustinji i propovijedao krst obraćenja na otpuštenje grijeha. Grnula k njemu sva judejska zemlja i svi Jeruzalemci: primali su od njega krštenje u rijeci Jordanu ispovijedajući svoje grijehe.

Ivan bijaše odjeven u devinu dlaku, s kožnatim pojasom oko bokova; hranio se skakavcima i divljim medom.

I propovijedao je: »Poslije mene dolazi jači od mene. Ja nisam dostojan sagnuti se i odriješiti mu remenje na obući. Ja vas krstim vodom, a on će vas krstiti Duhom Svetim« (Mk 1,1-8).

___________

 

Evanđelje rijetko spominje čovjekovu odjeću. Otac je na povratku izgubljenog sina naložio, da donesu njegove najljepše haljine, a i svatovski običaji zahtijevali su posebnu odjeću. Isus je na posljednjoj večeri, dok je apostolima prao noge, odložio gornju haljinu, vojnici su pod križem bacili kocku za pojedine dijelove Isusove odjeće. To je gotovo sve.

U vezi s Ivanom Krstiteljem odjeća je čak dva puta spomenuta. Dok Isus ispituje slušatelje, što su došli gledati u pustinju, nastavlja: Zar čovjeka obučenog u meke haljine? U današnjem evanđeoskom odlomku je u tančine opisano, da je Ivan nosio odjeću od devine dlake i kožnati pojas oko leđa.

Iz oba mjesta zaključujemo, zbog čega je spomenuta Ivanova odjeća. Zato, jer je pobudila pažnju. A to joj je i bio cilj. Ali ne zbog znatiželjnika, već zbog pokore. Htjela je reći, kakav je odnos imao Ivan prema svome tijelu, jer je devina dlaka bila poznata po svojoj oštrini. Ivan je, ne samo riječima, nego i načinom odijevanja pokazao, da je preteča Onoga, koji je ,po svome rođenju bio položen u tvrde jasle, a kasnije pribijen i umro na još tvrđem drvu križa.

Odjeća nas čuva, ukrašuju i izražava našu osobnost. Štiti nas od zime i vrućine, ukrašuje nas kao Božju umjetninu. A njome također izražavamo I svoju nutrinu. Odjećom dokazujemo, koliko poštujemo sebe i druge, kako doživljavamo radost i tugu, svakodnevnicu i blagdane, slobodu i pokornost.

U svim vremenima ljudi su podlijegali iskušenju, da svojom odjećom u prvom redu naglase svoju vanjštinu. Tako je i danas. Ne nose odjeću jedino zato, da ih štiti i ukrašuje, već i zato, da njome izazivaju. Time otkrivaju siromaštvo (ponekad i nečednost) svoje nutrine. Drugima odjeća pruža priliku, da se u njoj ističu i da uživaju u lagodnosti.

Isus nam je donio slobodu. Ta je sloboda u pobijedi duha nad tijelom. Tijelo i odjeća trebaju biti u službi duha. Ivan nije nikoga nagovarao, da se oblači kao i on. Govor devine dlake, koju je nosio na sebi, bio je dovoljno razumljiv svakome, koji ga je htio čuti.